田んぼアートをQRコードのように読み取り、お米をダイレクトに購入可能。
「風景」を「売り場」に変えるアプリです。
ADVERTISER
INAKADADE Village
スタッフリスト
- Executive Creative Director
- Kazuhiro Suda,HAKUHODO INC.
- Executive Creative Director
- Airo Takanohashi,HAKUHODO INC.
- Creative Director
- Takahiro Eguchi,HAKUHODO INC.
- Copywriter
- Masako Shimizu,HAKUHODO INC.
- Copywriter
- Kei Nakamura,HAKUHODO INC.
- Art Director
- Keita Kojima,HAKUHODO INC.
- Project Curator
- Masateru Kametani,HAKUHODO INC.
- Project Producer
- Takatoshi Asari,INAKADATE VILLAGE OFFICE
- Technical Advisor
- Akihiro Okada,SHAKE INC.
- Technical Director
- Hirochika Matsuo,ANTS INC.
- Production Producer
- Takehito Shiina,NIPPON MOVIE CO.,LTD.
- Production Manager
- Koki Yamaguchi,NIPPON MOVIE CO.,LTD.
- Editor
- Tomohiro Matsumoto,ROOT-WORKS INC.
- Agency Producer
- Takashi Anbo,TOHOKU HAKUHODO INC.
受賞歴
第1回JACEイベントアワード
- 日本イベント大賞 / イベントプロフェッショナル賞
Clio Awards 2015
- 【アンビエント部門】 <Silver>
APAC Effie Awards 2015
- 【メディア・イノベーション部門】 <Gold>
第10回 IAB(Interactive Advertising Bureau) MIXX Awards 2014
- 【ツール/プラットフォーム部門(ロケーション活用)】 <Gold>
第22回 Cresta Awards 2014
- 【アンビエントメディア部門】 <Grand Prix>
London International Awards 2014
- 【デザイン部門(インスタレーション:期間限定)】 <Bronze>
- 【The New部門】 <Silver>
Spikes Asia 2014
- 【アウトドア部門(アンビエント:特設広告)】 <Gold>
- 【ダイレクト部門(アンビエント:大規模)】 <Gold>
- 【PR部門(デジタル)】 <Gold>
第7回 釜山国際広告賞(AD STARS 2014)
- 【アウトドア部門(食品)】 <Grand Prix>
- 【アウトドアクラフト部門(アートディレクション)】 <Grand Prix>
- 【ダイレクト部門(食品)】 <Grand Prix>
- 【プロモーション部門(食品)】 <Grand Prix>
- 【PR部門(食品)】 <Grand Prix>
- 【メディア部門(食品)】 <Gold>
- 【モバイル部門(食品)】 <Gold>
- 【ブランデッドコンテンツ部門(食品)】 <Gold>
- 【インサイト部門(日本)】 <Gold>
- 【地域ブランド部門(都市)】 <Gold>
- 【イノベーション部門(食品)】 <Gold>
- 【公共広告部門(その他)】 <Gold>
Cannes Lions 2014
- 【アウトドア部門(アンビエント:特設広告)】 <Gold>
- 【メディア部門(アンビエント:大規模)】 <Bronze>
- 【PR部門(商品サービス:公共)】 <Gold>
- 【PR部門(デジタル:デジタルプラットフォーム)】 <Silver>
- 【ブランデッドコンテンツ&エンターテインメント部門(ライブ体験)】 <Bronze>
Asia-Pacific Tambuli Awards 2014
- 【インテグレーテッド部門(アウトドア)】 <Bronze>
New York Festivals International Advertising Awards 2014
- 【アウトドア部門(手法:アンビエント)】 <Bronze>
- 【アウトドア部門(アンビエント:食品)】 <Bronze>
- 【デジタル部門(アプリ:モバイル)】 <Bronze>
The One Show 2014
- 【デザイン部門(アンビエント:空間デザイン-屋外)】 <Silver>
Asia Pacific Advertising Festival 2014
- 【メディア部門(アンビエント:大型)】 <Grande>
- 【Roots部門(ダイレクト)】 <Winner>
- 【ダイレクト部門(アンビエント:大規模)】 <Gold>
- 【アウトドア部門(アンビエント:大規模)】 <Silver>
- 【プロモ部門(アンビエント:大規模)】 <Silver>
- 【ダイレクト部門(モバイル)】 <Bronze>
- 【プロモ部門(デジタル)】 <Bronze>
第93回 New York ADC 2014
- 【アウトドア部門(アンビエント:大規模)】 <Gold>
It' an apps that changes "landscape" to a totally new "selling place."
By reading rice art like a QR code, it enables to by rice directly from the rice field.
ADVERTISER
INAKADADE Village
STAFF
- Executive Creative Director
- Kazuhiro Suda,HAKUHODO INC.
- Executive Creative Director
- Airo Takanohashi,HAKUHODO INC.
- Creative Director
- Takahiro Eguchi,HAKUHODO INC.
- Copywriter
- Masako Shimizu,HAKUHODO INC.
- Copywriter
- Kei Nakamura,HAKUHODO INC.
- Art Director
- Keita Kojima,HAKUHODO INC.
- Project Curator
- Masateru Kametani,HAKUHODO INC.
- Project Producer
- Takatoshi Asari,INAKADATE VILLAGE OFFICE
- Technical Advisor
- Akihiro Okada,SHAKE INC.
- Technical Director
- Hirochika Matsuo,ANTS INC.
- Production Producer
- Takehito Shiina,NIPPON MOVIE CO.,LTD.
- Production Manager
- Koki Yamaguchi,NIPPON MOVIE CO.,LTD.
- Editor
- Tomohiro Matsumoto,ROOT-WORKS INC.
- Agency Producer
- Takashi Anbo,TOHOKU HAKUHODO INC.
AWARD
The first JACE EVENT AWARD
- Japan Event Grand Prize / Event professional Award
Clio Awards 2015
- 【 Ambient 】<Silver>
APAC Effie Awards 2015
- 【 Media Innovation 】<Gold>
IAB(Interactive Advertising Bureau) MIXX Awards 2014
- 【Tools, Tactics, & Platforms】 <Gold>
Cresta Awards 2014
- 【Ambient Media/ FOOD】 <Grand Prix>
London International Awards 2014
- 【Design/Installations Displays - Temporary】 <Bronze>
- 【The NEW】 <Silver>
Spikes Asia 2014
- 【OUTDOOR/AMBIENT SPECIAL BUILD】 <Gold>
- 【DIRECT/ USE OF DIRECT MARKETING AMBIENT MEDIA: LARGE SCALE】 <Gold>
- 【PR DIGITAL & SOCIAL USE OF DIGITAL IN A PR CAMPAIGN】 <Gold>
AD STARS 2014
- 【Outdoor > Foods】 <Grand Prix>
- 【Outdoor Craft > Art direction】 <Grand Prix>
- 【Direct > Foods】 <Grand Prix>
- 【Promotion > Foods】 <Grand Prix>
- 【PR > Foods】 <Grand Prix>
- 【Media > Foods】 <Gold>
- 【Mobile > Foods】 <Gold>
- 【Branded Content > Foods】 <Gold>
- 【Diverse insights > Japan】 <Gold>
- 【Place brand > City】 <Gold>
- 【Innovation > Foods】 <Gold>
- 【Public Service Advertising > Others】 <Gold>
Cannes Lions 2014
- 【Outdoor — Special Build】 <Gold>
- 【Media — Use of Ambient Media: Large Scale】 <Bronze>
- 【PR — Public Sector】 <Gold>
- 【PR — Use of digital Platforms】 <Silver>
- 【Branded Content And Entertainment — Live Experience】 <Bronze>
Asia-Pacific Tambuli Awards 2014
- 【Integrated - outdoor】 <Bronze>
New York Festivals International Advertising Awards 2014
- 【OUTDOOR: Use Of Medium Ambient】 <Bronze>
- 【OUTDOOR: Ambient: Products & Services】 <Bronze>
- 【DIGITAL: Interactive Applications Mobile】 <Bronze>
The One Show 2014
- 【Design: Ambient: Space Design】 <Silver>
Asia Pacific Advertising Festival 2014
- 【Media Lotus Best Use of Ambient Large Scale】 <Grande>
- 【Lotus Roots Direct】 <Winner>
- 【Direct Lotus Ambient Large Scale】 <Gold>
- 【Outdoor Lotus Ambient Large Scale】 <Silver>
- 【Promo Lotus Ambient Large Scale】 <Silver>
- 【Direct Lotus Mobile】 <Bronze>
- 【Promo Lotus Digital】 <Bronze>
New York ADC 2014
- 【Outdoor Ambient Large Scale】 <Gold>