FLOW開発フロー
アイデア開発
放課後のブカツさながらに、定期的なブレスト・ミーティングを繰り返し、
生活者発想をいかしながら「こんなのが、あったらいいな」を出しあい、練りこんでゆきます。
成果や現実性を意識せず、博報堂社員の本来の持ち味である「発想力」を伸び伸びと活かし、
自由にアイデアを広げます。
試作品
グループ・ディスカッションで強いアイデアを見つけたら、
なるべく速く・簡単に・コストをかけずに、それを「実現する方法」を考えます。
フリーウェアやアリモノは大歓迎。すでに実現しているものの「意外な流用」もOK。
「ハッカー精神」を大切に、思いついたら考えすぎずに「さっさとやってみる」ことを尊重します。
実証実験
広告会社が持つ社内・社外のあらゆるネットワークを駆使して、
アイデアを試しに実施できるコラボレーションの相手を探します。
コラボ先の事情や特徴に合わせて、アイデアや試作品を軽いフットワークで調整し直し、
出来るだけユニークでスムーズな実現を目指します。
商品化
実験的に実施してみることで、アイデアや試作品の改良点がわかってきます。
スダラボは「やってみて、初めてわかること」を最重要視します。
机上で発想したアイデアが現実になった時に、生まれてくるズレや発見。
それを取り入れて商品化に向かいます。
売れる・売れないは、時の運。とはいえ、問い合わせは大歓迎です。
スダラボは、放課後のブカツや授業中のラクガキのように、広告の現業をキチンとしながら、
未来の広告に「ヘンテコリンなメニュー」を増やしていくことを本分として、
地道に活動を続けてゆきます。
SUDA-LABDevelopment Flow
IDEA Development
Like after school club activities, we run over regular brain storming meetings.
At first, we freely broaden ideas, imagining what would it be happy to have.
Won't stop ideas for the outcome or reality at this stage.
Prototype
If we find a strong idea from the group discussion,
we search for a way to "make it possible" preferably fast, easy, low cost.
Free wear, already made stuff are welcome.
Variant changes of existing things are welcome.
Cherish the Hacker spirit and just do first, not to think too much.
Demonstration
Utilize all the network of internal and external network that ad agency have,
we would find a collaboration partner who can demonstrate the idea.
By flexibly adapting the idea suitable for the collaboration partner,
we would try to find a way to put into practice in a unique and smooth way.
Product Development
As we develop it by the way of experiment, we found out where to improve.
We put the finest focus on "what we find out as we do it."
When the idea born from the desk come true,
we find out some discovery and improving points.
By integrating it, we move on to the product development.
As it would sale or not sale, time only knows, but inquiries or questions are welcome.
Suda_lab will continue our work like an after school activity
and try create new and unique menu for the future of advertisement.